Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Δράσεις για την επιτάχυνση των απονομών συντάξεων

Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια, μετά τις διαδοχικές αλλαγές του ασφαλιστικού συστήματος, δημιουργήθηκε έντονη κινητικότητα στους ασφαλισμένους και αυξήθηκαν οι συνταξιοδοτικές υποθέσεις, καθώς και εκείνες που σχετίζονται με τη συνταξιοδότηση (αναγνωρίσεις
χρόνων, ανακεφαλαίωση). Κατά το διάστημα αυτό η Διοίκηση έχει θέσει ως πρωταρχικής σημασίας προτεραιότητα την επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών, αναλαμβάνοντας σειρά συντονισμένων
διοικητικών δράσεων, τόσο σε επιτελικό επίπεδο όσο και κατά περίπτωση.
Σε επιτελικό επίπεδο σχεδιάζονται δράσεις που θα βελτιώσουν σημαντικά το χρόνο διεκπεραίωσης των αιτήσεων συνταξιοδότησης. Συγκεκριμένα αναφέρουμε την ένταξη όλων των υφιστάμενων διατάξεων και λειτουργιών σε ηλεκτρονικό περιβάλλον ΟΠΣ, μεταξύ των οποίων και οι διατάξεις Ευρωπαϊκής Ένωσης και Διμερών Συμβάσεων,
τη μετάπτωση της ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής ιστορίας από ΗΔΙΚΑ Α.Ε. σε ΟΠΣ, την ηλεκτρονική διασύνδεση μεταξύ του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την
ταχύτερη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας μεταξύ των φορέων στις περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, τη βελτίωση των λειτουργιών του work-flow, το ηλεκτρονικό ΔΑΝΣ και ΔΑΜ, τη δημιουργία λογισμικού για τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης και τους χρόνους συμμετοχής, τη δυνατότητα πρόσβασης στα μηνιαία στοιχεία πληρωμής συντάξεων από πιστοποιημένους συνταξιούχους, την άντληση μέσω intranet από χρήστες του ΟΠΣ των τριμηνιαίων ενημερωτικών
σημειωμάτων συντάξεων για τα έτη 2003-2010 κ.ά.
Οι ανειλημμένες δράσεις για την επιτάχυνση των συντάξεων στοχεύουν σε τρεις βασικούς στόχους:
α) στην έκδοση των συνταξιοδοτικών αποφάσεων σε εύλογο χρονικό διάστημα,
β) στη μείωση του χρόνου αναμονής για την έναρξη καταβολής της σύνταξης,
γ) στον περιορισμό της συναλλαγής των ασφαλισμένων στα Υποκαταστήματα, μέσω της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησής τους. Για τον περιορισμό του χρόνου αναμονής των υποψήφιων συνταξιούχων έχουν δοθεί οδηγίες με τα ανωτέρω σχετικά έγγραφα. Ο οργανωτικός σχεδιασμός υλοποιείται σε συγκεκριμένους άξονες δράσης μέσω των συναρμόδιων Διευθύνσεων της Διοίκησης, σε συνεργασία με τους
επικεφαλής των υπηρεσιακών μονάδων (προϊσταμένων: Διευθύνσεων Υποκαταστημάτων, Τμημάτων Απονομής Συντάξεων, Μητρώου και Ανακεφαλαίωσης). Α. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
1. Κινητικότητα-τοποθετήσεις
Στόχος είναι η ενίσχυση των υπηρεσιών συντάξεων και ανακεφαλαίωσης με έμπειροπροσωπικό. Ο στόχος αυτός είναι διαχειρίσιμος τόσο με βάση τον επιτελικό σχεδιασμό της Διεύθυνσης Διοικητικού Προσωπικού της Διοίκησης όσο και μέσω των παρεμβάσεων ορθολογικής
διαχείρισης και αξιοποίησης του έμψυχου δυναμικού, που πρέπει να υλοποιηθούν από τους Διευθυντές των Υποκαταστημάτων. Τα κριτήρια κατανομής του προσωπικού από τους Διευθυντές θα πρέπει να είναι:
 η εμπειρία (και η εκπαίδευση) στο αντικείμενο των συντάξεων και της ανακεφαλαίωσης
 το πλήθος των υπηρετούντων στο Υποκατάστημα σε σχέση με τους υπηρετούντες στις υπηρεσίες απονομής συντάξεων και ανακεφαλαίωσης
 το πλήθος των εκκρεμοτήτων. Στο πλαίσιο της επέκτασης των Κέντρων Ανακεφαλαίωσης για την έκδοση προσυνταξιοδοτικών βεβαιώσεων σύμφωνα με το άρθρο 15 του Ν. 3846/2010, η Διεύθυνση
Διοικητικού Προσωπικού εξετάζει τις υπάρχουσες δυνατότητες για την ενίσχυση των Υποκαταστημάτων, που δεν είναι επαρκώς στελεχωμένα στις κρίσιμες υπηρεσίες και εμφανίζουν το μεγαλύτερο όγκο εκκρεμοτήτων, με προσωπικό από τις μονάδες που γειτνιάζουν με αυτά ή βρίσκονται σε όμορους νομούς. Στη συνέχεια, το προσωπικό που θα κληθεί να ενισχύσει τις υπηρεσίες ανακεφαλαίωσης θα πρέπει άμεσα να εκπαιδευτεί τόσο στη θεωρία όσο και στη μηχανογραφική εφαρμογή της. Το ίδιο ισχύει και για τους υπαλλήλους με περιορισμένη εμπειρία στο
αντικείμενο αυτό, όπως και στο αντικείμενο των συντάξεων.
2. Καθορισμός (δεικτών) απόδοσης
Η επιτάχυνση των διαδικασιών αναπόφευκτα είναι συνυφασμένη με την ορθολογική διαχείριση του ωραρίου και τον έλεγχο της απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού. Ο αντικειμενικός έλεγχος από τους προϊσταμένους των Τμημάτων και των Διευθύνσεων των Υποκαταστημάτων προϋποθέτει συγκεκριμένους δείκτες απόδοσης, προκειμένου να επιτευχθεί το προσδοκώμενο αποτέλεσμα στον επιθυμητό χρόνο. Υπό τις παρούσες συνθήκες διαχείρισης του πλήθους των εκκρεμοτήτων, τηρουμένων των αναλογιών που ισχύουν με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σε κάθε Υποκατάστημα, λαμβάνοντας υπόψη τη στοχοθεσία, καθώς και τις μετρήσεις σχετικά με το διαχειρίσιμο μέσο χρόνο διεκπεραίωσης των υποθέσεων, κατά περίπτωση, όπως προκύπτει και από τα συστημικά δεδομένα
παραγωγής αποφάσεων μέσω Ο.Π.Σ. (σύμφωνα με τα οποία εμφανίζονται μεγάλα ανοίγματα μεταξύ των ανώτερων και των κατώτερων επιδόσεων), προκειμένου να επιτευχθεί το προσδοκώμενο
αποτέλεσμα θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια οι δείκτες απόδοσης να προσεγγίζουν τα ακόλουθα αποτελέσματα: Αυτοτελές δικαίωμα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 30΄, Διαδοχική 45΄.
Οι αποφάσεις απονομής σύνταξης πάσης φύσεως δεν θα πρέπει να είναι λιγότερες από τέσσερις (4) ημερησίως.
Τα αποτελέσματα που θα προκύψουν σε ημερήσια βάση ισχύουν για εξάωρη απασχόληση αποκλειστικά στο αντικείμενο της απονομής συντάξεων. Οι υπόλοιπες δύο ώρες θα είναι αφιερωμένες στη διαχείριση των βοηθητικών εργασιών ωρίμανσης των υποθέσεων (αλληλογραφία
κ.λπ.).
 1. Προσυνταξιοδοτικές βεβαιώσεις
Σε όσες περιφερειακές υπηρεσίες χορηγούν προσυνταξιοδοτικές βεβαιώσεις (ΚΑΝ) και το πλήθος των αιτήσεων είναι διαχειρίσιμο σε σύντομο χρόνο, θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε με
κάθε πρόσφορο μέσο(π.χ., ανακοινώσεις, ευδιάκριτες πινακίδες σε σημεία που έχει πρόσβαση το κοινό, ενημέρωση σωματείων ασφαλισμένων/συνταξιούχων) να γνωστοποιηθούν στους
ασφαλισμένους τα πλεονεκτήματα της έγκαιρης υποβολής αίτησης για την έκδοση προσυνταξιοδοτικής βεβαίωσης, εφόσον οι ασφαλισμένοι απέχουν δύο χρόνια από την ημερομηνία θεμελίωσης δικαιώματος συνταξιοδότησης.
2. Διεκπεραίωση αιτημάτων ανακεφαλαίωσης χρόνου συμμετοχής
Θα πρέπει να δοθεί άμεση προτεραιότητα στη διεκπεραίωση των υποθέσεων ανακεφαλαίωσης του χρόνου συμμετοχής (διαδοχική), αντικείμενο που εμφανίζει σημαντικό όγκο εκκρεμοτήτων και ταυτόχρονα είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμες (με την ανάθεσή τους και σε
υπαλλήλους που προέρχονται από διαφορετικό υπηρεσιακό αντικείμενο, μετά το στάδιο της σχετικής επιμόρφωσής τους, όπως προεκτέθηκε στην παρ. Α1).
3. Διαχείριση συνταξιοδοτικών αποφάσεων
Για την ορθολογική διαχείριση των εκκρεμοτήτων έχουν δοθεί οδηγίες με τα ανωτέρω σχετικά έγγραφα. Για μία ακόμα φορά υπενθυμίζονται τα εξής:
 Δεν είναι επιτρεπτό να εκκρεμούν περιπτώσεις χορήγησης προσωρινής σύνταξης με αιτιολογία την εκκρεμότητα της ανακεφαλαίωσης του χρόνου ασφάλισης. Η χορήγηση προσωρινής σύνταξης, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 38 του Ν. 3996/2011, εφόσον δεν συντρέχει μία από τις αρνητικές προϋποθέσεις που στερούν το δικαίωμα αυτό από τον ασφαλισμένο (παρ. 5) και εφόσον δεν υπάρχει δήλωση του ασφαλισμένου ότι δεν επιθυμεί να λάβει προσωρινή σύνταξη, είναι υποχρέωση της υπηρεσίας και δικαίωμα των ασφαλισμένων στην περίπτωση που η υπηρεσία για οποιοδήποτε λόγο (ένας από τους οποίους είναι η έλλειψη προσυνταξιοδοτικής βεβαίωσης) αδυνατεί
να τηρήσει τις αποκλειστικές προθεσμίες των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου αυτού (εγκ. 84/2011).
Η υπηρεσία θα αρκείται στην υπεύθυνη δήλωση της αίτησης συνταξιοδότησης, στην οποία ο ασφαλισμένος δηλώνει τους χρόνους ασφάλισής του στον πίνακα της ασφαλιστικής κατάστασης,
καθώς και στα δικαιολογητικά που πρέπει να έχουν κατατεθεί, ώστε να είναι πλήρης ο συνταξιοδοτικός φάκελος.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου