Διπλά κερδισμένοι
με πλήρη σύνταξη και σε ηλικίες από 50
μέχρι 60 ετών, βγαίνουν οι γονείς που
εργάζονται σε Δημόσιο, ΔΕΚΟ, τράπεζες,
αλλά και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς
μπορούν να αξιοποιήσουν τις διατάξεις
του ασφαλιστικού για συνταξιοδότηση
με ανήλικα τέκνα ή με ενήλικα παιδιά,
εφόσον είναι τρίτεκνοι και έχουν την
πρώτη τους ασφάλιση μέχρι τις 31/12/1992.
Ας δούμε
τι ισχύει:
* ΔΕΚΟ-τράπεζες, γυναίκες με 3 παιδιά: Εως το 2010 απαιτούνται 20 έτη ασφάλισης για σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας. Από το 2011 μπαίνει και όριο ηλικίας (52-55), ενώ ο χρόνος λόγω τέκνων εξαγοράζεται. Δεν χορηγείται μειωμένη. Χρήση των διατάξεων μπορούν να κάνουν και οι διαζευγμένοι άνδρες που έχουν την επιμέλεια 3 ανήλικων ή ανίκανων παιδιών, όπως και οι χήροι.
* ΙΚΑ, μητέρες με ανήλικο: Συνταξιοδοτούνται με το όριο ηλικίας που ισχύει κατά τη συμπλήρωση των 5.500 ημερών ασφάλισης, αρκεί όταν συμπλήρωσαν τις 5.500 ημέρες να είχαν και ανήλικο παιδί. Ασφαλισμένη που είχε το 2010 τις 5.500 ημέρες και ανήλικο παιδί θα βγει στη σύνταξη όταν γίνει 55 ετών (50 μειωμένη). Ασφαλισμένη που είχε 5.500 ημέρες το 2009 και ανήλικο παιδί τότε κατοχυρώνει επίσης σύνταξη όταν γίνει 55, ακόμη κι αν στην ηλικία αυτή ο παιδί της δεν είναι ανήλικο. Ίδιες προϋποθέσεις ισχύουν και για χήρους πατέρες.
*ΕΤΑΑ-Ταμείο Νομικών, μητέρες με ανήλικο: Με 21 % έτη ασφάλισης μέχρι 31/12/2010, διατηρούν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν και μετά την 1 η/1 /2013 με τη συμπλήρωση του 50ού έτους της ηλικίας, ανεξάρτητα εάν κατά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας συντρέχει η ανηλικότητα του τέκνου. Με 22 έτη ασφάλισης μέχρι 31/12/2011, ή 22% έτη μέχρι 31/12/2012, διατηρούν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν, με τη συμπλήρωση του 55ου ή του 58ου έτους της ηλικίας. Με 23 έτη ασφάλισης από 1 η/1 /2013 και μετά, συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.
*ΤΣΠΕΑΘ, μητέρες με 15ετία: Συνταξιοδοτούνται με πλήρη ή μειωμένη σύνταξη αντίστοιχα με το όριο ηλικίας που ισχύει όταν συμπληρώνουν τα 15 έτη ασφάλισης και έχουν ανήλικο παιδί. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η 15ετία που συμπληρώνεται έως το 2010 βγάζει σύνταξη σε ηλικίες 45 έως 50. Με 15ετία το 2011 και το 2012 σύνταξη στα 53 και 55.
* ΔΕΚΟ-τράπεζες, γυναίκες με 3 παιδιά: Εως το 2010 απαιτούνται 20 έτη ασφάλισης για σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας. Από το 2011 μπαίνει και όριο ηλικίας (52-55), ενώ ο χρόνος λόγω τέκνων εξαγοράζεται. Δεν χορηγείται μειωμένη. Χρήση των διατάξεων μπορούν να κάνουν και οι διαζευγμένοι άνδρες που έχουν την επιμέλεια 3 ανήλικων ή ανίκανων παιδιών, όπως και οι χήροι.
* ΙΚΑ, μητέρες με ανήλικο: Συνταξιοδοτούνται με το όριο ηλικίας που ισχύει κατά τη συμπλήρωση των 5.500 ημερών ασφάλισης, αρκεί όταν συμπλήρωσαν τις 5.500 ημέρες να είχαν και ανήλικο παιδί. Ασφαλισμένη που είχε το 2010 τις 5.500 ημέρες και ανήλικο παιδί θα βγει στη σύνταξη όταν γίνει 55 ετών (50 μειωμένη). Ασφαλισμένη που είχε 5.500 ημέρες το 2009 και ανήλικο παιδί τότε κατοχυρώνει επίσης σύνταξη όταν γίνει 55, ακόμη κι αν στην ηλικία αυτή ο παιδί της δεν είναι ανήλικο. Ίδιες προϋποθέσεις ισχύουν και για χήρους πατέρες.
*ΕΤΑΑ-Ταμείο Νομικών, μητέρες με ανήλικο: Με 21 % έτη ασφάλισης μέχρι 31/12/2010, διατηρούν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν και μετά την 1 η/1 /2013 με τη συμπλήρωση του 50ού έτους της ηλικίας, ανεξάρτητα εάν κατά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας συντρέχει η ανηλικότητα του τέκνου. Με 22 έτη ασφάλισης μέχρι 31/12/2011, ή 22% έτη μέχρι 31/12/2012, διατηρούν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν, με τη συμπλήρωση του 55ου ή του 58ου έτους της ηλικίας. Με 23 έτη ασφάλισης από 1 η/1 /2013 και μετά, συνταξιοδοτούνται με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.
*ΤΣΠΕΑΘ, μητέρες με 15ετία: Συνταξιοδοτούνται με πλήρη ή μειωμένη σύνταξη αντίστοιχα με το όριο ηλικίας που ισχύει όταν συμπληρώνουν τα 15 έτη ασφάλισης και έχουν ανήλικο παιδί. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η 15ετία που συμπληρώνεται έως το 2010 βγάζει σύνταξη σε ηλικίες 45 έως 50. Με 15ετία το 2011 και το 2012 σύνταξη στα 53 και 55.
ΠΟΥ ΔΕΝ
ΙΣΧΥΕΙ
|
Στον ΟΑΕΕ δεν ισχύει η σύνταξη
με ανήλικο τέκνο, παρά μόνο για ελάχιστες
περιπτώσεις
|
|
Στον ΟΓΑ δεν υπάρχει διάταξη
για τη συνταξιοδότηση της αγρότισας
μάνας με χαμηλό όριο ηλικίας, αν έχει
ανήλικο |

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου