Η ειδική επιτροπή που συγκροτήθηκε στις 6 Μαρτίου,
κατ’ εντολή του Αν. Υπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Δ. Στρατούλη, ενημέρωσε τον Αναπληρωτή Υπουργό, το Γενικό Γραμματέα
Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Γ. Ρωμανιά,
τον διοικητή του ΙΚΑ κ. Ρ. Σπυρόπουλο
και τον υποδιοικητή κ. Γ.Θεωνά για
την εξέλιξη των εργασιών.
Με
δεδομένο, ότι με τις ενέργειες ενημέρωσης της Διοίκησης του ΙΚΑ και
εμπλουτισμού των δεδομένων του Εθνικού Μητρώου Δικαιούχων Περίθαλψης
αντιμετωπίστηκε το θέμα των ουρών, εξετάστηκαν οι βασικές προτάσεις για την
μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων και την περαιτέρω αποσυμφόρηση
των τμημάτων μητρώου οι οποίες περιλαμβάνουν:
α. την προώθηση της έναρξης παραγωγικής λειτουργίας
της διαδικτυακής εφαρμογής του ΙΚΑ για την καταχώρηση των προστατευόμενων
μελών. Η εφαρμογή αφορά στην καταχώρηση μελών, που έχουν ήδη ενσωματωθεί στο
οικογενειακό βιβλιάριο του ασφαλισμένου αξιοποιώντας περίπου 700.000 εγγραφές
που υπάρχουν στο μητρώο του ΑΜΚΑ και επιβεβαιώνονται τους τελευταίους οχτώ
μήνες από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης.
β. τη συγκέντρωση έγκυρων στοιχείων της άδειας
διαμονής των πολιτών τρίτων χωρών με τη βοήθεια και των ΚΕΠ, μέσω της εφαρμογής
του ΑΜΚΑ της ΗΔΙΚΑ, αφού προηγηθεί συνεργασία και συμφωνία με το αρμόδιο
Υπουργείο Εσωτερικών. Στο πλαίσιο αυτό θα προωθηθεί και η διαλειτουργικότητα
μεταξύ Υπουργείου Εσωτερικών και Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων για
ομογενοποίηση των στοιχείων άδειας παραμονής που τηρούνται στον ΑΜΚΑ και στα
μητρώα των ΦΚΑ.
Ήδη, η ειδική επιτροπή προχώρησε σε ανάλυση των αιτίων
του προβλήματος με τις ουρές, χρησιμοποιώντας στατιστικά δεδομένα από την εξυπηρέτηση
του κοινού στο τμήμα μητρώου τεσσάρων αντιπροσωπευτικών υποκαταστημάτων του ΙΚΑ
(Πατησίων, Αλεξάνδρας, Παγκράτι, Καλλιθέα) για το διάστημα από 5 έως 11
Μαρτίου.
Από τα στοιχεία που επισυνάπτονται προκύπτει, ότι οι
μεγάλες κατηγορίες ασφαλισμένων που εξυπηρετούνται στα τμήματα μητρώου
των παραπάνω υποκαταστημάτων περιλαμβάνουν:
α. πολίτες τρίτων χωρών για τους οποίους δεν υπάρχει η
πληροφορία της άδειας διαμονής και των προστατευόμενων μελών σε ποσοστό
45%-60% ανά υποκατάστημα,
β. έλληνες ή ευρωπαίοι ασφαλισμένοι για την
απογραφή των προστατευόμενων μελών τους σε ποσοστό 19%-27% ανά
υποκατάστημα και
γ. άνεργοι σε ποσοστό της τάξης του 11%.
Μετά την ανάλυση των παραμέτρων αναζητήθηκαν
λύσεις σε δύο άξονες:
α. στην περεταίρω αυτοματοποιημένη ηλεκτρονική
ενημέρωση της ασφαλιστικής ικανότητας άμεσων και έμμεσων μελών του ΙΚΑ με
επιπλέον παραδοχές και
β. στη αναζήτηση επιπλέον καναλιών
εξυπηρέτησης για όσους ασφαλισμένους θα χρειαστεί λόγω ελλειπόντων
δεδομένων να συμπληρώσουν στοιχεία με επιτόπου επίσκεψη.
Στο πλαίσιο του πρώτου άξονα δρομολογήθηκε από το ΙΚΑ
στις 10/3 η ενημέρωση της ασφαλιστικής ικανότητας 37.514 μακροχρόνια ανέργων
και 36.344 ασφαλισμένων με υπηκοότητα τρίτης χώρας και στις 13/3 7.832
συνταξιούχων που εντοπίστηκαν στο σύστημα «ΗΛΙΟΣ».
Παράλληλα εντοπίστηκαν οι ακόλουθες πηγές δεδομένων
που μπορούν άμεσα να αξιοποιηθούν:
α. 28.352 υπήκοοι τρίτων χωρών για
τους οποίους εντοπίστηκαν στοιχεία άδειας διαμονής στο σύστημα «Εργάνη» και στο
σύστημα του ΑΜΚΑ για τους οποίους θα γίνει τις επόμενες ημέρες διασταύρωση με
το Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε στη συνέχεια να ενσωματωθούν αναλόγως στο Εθνικό
Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης.
γ. 57.240 μακροχρόνια άνεργοι από
τους οποίους θα προχωρήσει η επεξεργασία για όσους δεν εντάσσονται για
πρώτη φορά στην ομάδα των μακροχρόνια ανέργων. Όσοι εντάσσονται για πρώτη
φορά στην κατηγορία των μακροχρονίως ανέργων θα πρέπει να επιλέξουν, εάν θα
κάνουν χρήση της ιδιότητας του μακροχρόνια ανέργου ή του προστατευόμενου μέλους
άλλου ασφαλισμένου με ενεργή ασφαλιστική ικανότητα, αξιοποιώντας την
ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΚΑ.
δ. 700.000 περίπου προστατευόμενα μέλη ασφαλισμένων
του ΙΚΑ τα οποία είναι καταχωρημένα στον ΑΜΚΑ και έχουν δηλωθεί ως έμμεσα μέλη
τους τελευταίους 8 μήνες στο Σύστημα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης.
Στο πλαίσιο του δεύτερου άξονα εντοπίστηκαν οι δύο
βασικές δυνατότητες εμπλουτισμού των μέσων εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων που
προαναφέρθηκαν (εφαρμογή εμμέσων μελών ΙΚΑ και συνεργασία με Υπουργείο
Εσωτερικών και ΚΕΠ) οι οποίες δρομολογούνται άμεσα από το Υπουργείο Κοινωνικών
Ασφαλίσεων.
Με τις ενέργειες που ήδη έχουν γίνει από το ΙΚΑ και
την καλύτερη πληροφόρηση του κοινού έχει αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των μεγάλων
ουρών. Η προώθηση των ανωτέρω λύσεων προτάσεων μπορεί να συμβάλει στην
περεταίρω μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων και στην περεταίρω
αποσυμφόρηση των τμημάτων μητρώου. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Κοινωνικών
Ασφαλίσεων έδωσε εντολή για την συνέχιση του έργου της ειδικής ομάδας, που έχει
συγκροτηθεί για αυτό τον σκοπό με συντονιστή τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα
Σύμβουλο της ΗΔΙΚΑ, κ. Χρήστο Χάλαρη,
μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών της, ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία των
ασφαλισμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου