Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

«Θεσμικό πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Προστασίας Παιδιού»

Ο υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, υπέγραψε την Υπουργική Απόφαση που προσδιορίζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία των Μονάδων Προστασίας Παιδιού από σωματεία, οργανισμούς, ιδρύματα, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Με την Υπουργική Απόφαση κλείνει ένα σημαντικό θεσμικό κενό αφού δεν υπήρχε πλαίσιο για ίδρυση και λειτουργία των Μονάδων Προστασίας Παιδιού και το οποίο αποτελούσε αίτημα τόσο των ίδιων των ΝΠΙΔ όσο και των Δήμων, στους οποίους δίδεται το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο και ειδικότερα στις αρμόδιες υπηρεσίες τους, για τον έλεγχο των προϋποθέσεων έκδοσης σχετικής άδειας.
Σκοπός των Μονάδων Προστασίας Παιδιού είναι, η παροχή φροντίδας, φιλοξενίας, ψυχοκοινωνικής στήριξης καθώς και η εξασφάλιση ομαλής ένταξης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης των φιλοξενουμένων που αποδεδειγμένα στερούνται κατάλληλου οικογενειακού περιβάλλοντος ή έχουν εγκαταλειφθεί ή η φυσική οικογένεια αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της προς αυτά.
Με την Υπουργική Απόφαση, καθορίζεται το περιεχόμενο των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και οι κτιριολογικές προδιαγραφές των όρων που απαιτούνται , ο εξοπλισμός αυτών, η στελέχωση με το απαιτούμενο προσωπικό και τα ειδικότερα προσόντα τους. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο τρόπος άσκησης της εποπτείας των Μονάδων και κάθε σχετική λεπτομέρεια.
Πρωταρχικός στόχος της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας είναι η στήριξη του οικογενειακού περιβάλλοντος και η παραμονή των παιδιών σ’ αυτό. Στις περιπτώσεις που απαιτείται η απομάκρυνση του παιδιού από την οικογένεια και η φιλοξενία του σε Μονάδα Προστασίας Παιδιού, θα πρέπει ο χρόνος παραμονής σ’ αυτό να περιορίζεται στο ελάχιστο και να αναζητούνται λύσεις είτε επιστροφής στην οικογένεια, είτε αξιοποίησης των θεσμών της αναδοχής και της υιοθεσίας.
Επίσης, η λειτουργία των Μονάδων θα πρέπει να διασφαλίζει την ασφαλή και αξιοπρεπή διαβίωση των παιδιών, την ψυχοκοινωνική στήριξη και την απρόσκοπτη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου