Η
Επιτροπή Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων (ανάμεσα στην οποία βρίσκεται και
οι έλληνες ευρωβουλευτές Κ. Πουπάκης και Σ. Ράπτη) καλεί την Επιτροπή
Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής, που είναι αρμόδια επί της ουσίας, να
συμπεριλάβει στην πρόταση ψηφίσματός της τις ακόλουθες προτάσεις:
Α.
λαμβάνοντας υπόψη ότι τα μέτρα του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής στην
Ελλάδα (Μάιος 2010 και Μάρτιος 2012), την Ιρλανδία (9εκέμβριος 2010), την Πορτογαλία
(Μάιος 2011) και την Κύπρο (Ιούνιος 2013) είχαν άμεσο και έμμεσο αντίκτυπο στα
επίπεδα απασχόλησης και οδυνηρές συνέπειες για την κοινωνική
κατάσταση·
λαμβάνοντας υπόψη ότι, παρά το γεγονός ότι όλα τα προγράμματα υπεγράφησαν
επισήμως από την Επιτροπή, σχεδιάστηκαν και οι όροι τους προσδιορίστηκαν από
κοινού από το 9ΝΤ, την Ευρωομάδα, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και την
Επιτροπή·
Β.
λαμβάνοντας υπόψη ότι στο άρθρο 9 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής
Ένωσης (ΣΛΕΕ) αναφέρονται τα εξής: «Κατά τον καθορισμό και την εφαρμογή των πολιτικών
και των δράσεων της, η Ένωση συνεκτιμά τις απαιτήσεις που συνδέονται με
την
προαγωγή υψηλού επιπέδου απασχόλησης, με τη διασφάλιση της κατάλληλης κοινωνικής
προστασίας, με την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού καθώς και με υψηλό
επίπεδο εκπαίδευσης, κατάρτισης και προστασίας της ανθρώπινης υγείας»·
Γ.
λαμβάνοντας υπόψη ότι στο άρθρο 151 της ΣΛΕΕ προβλέπεται ότι τυχόν δράση που αναλαμβάνεται
από την ΕΕ και τα κράτη μέλη της πρέπει να συνάδει με τα θεμελιώδη κοινωνικά
δικαιώματα που ορίζονται στον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη του 1961 και
στον
Κοινοτικό Χάρτη των Θεμελιωδών Κοινωνικών 9ικαιωμάτων των Εργαζόμενων του 1989
με σκοπό τη βελτίωση, μεταξύ άλλων, του κοινωνικού διαλόγου· λαμβάνοντας υπόψη
ότι στο άρθρο 152 της ΣΛΕΕ ορίζεται ότι: «Η Ένωση αναγνωρίζει και προάγει τον ρόλο
των κοινωνικών εταίρων στο επίπεδό της, λαμβάνοντας υπόψη την ποικιλομορφία των
εθνικών συστημάτων. 9ιευκολύνει τον μεταξύ τους διάλογο, σεβόμενη την αυτονομία
τους»·
9.
λαμβάνοντας υπόψη ότι στο άρθρο 6 παράγραφος 1 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση
(ΣΕΕ) ορίζεται ότι: «Η Ένωση αναγνωρίζει τα δικαιώματα, τις ελευθερίες και τις αρχές
που περιέχονται στον Χάρτη των Θεμελιωδών 9ικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης της
7ης 9εκεμβρίου 2000, (…), ο οποίος έχει το ίδιο νομικό κύρος με τις
Συνθήκες»,
και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι παράγραφοι 2 και 3 του εν λόγω άρθρου προβλέπουν
προσχώρηση στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προάσπιση των δικαιωμάτων του
Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών και ορίζουν ότι τα εν λόγω δικαιώματα
αποτελούν μέρος των γενικών αρχών του δικαίου της Ένωσης·
Ε.
λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Χάρτης των Θεμελιωδών 9ικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης
προβλέπει, μεταξύ άλλων, το δικαίωμα διαπραγμάτευσης και συλλογικών δράσεων
(άρθρο 28), την προστασία σε περίπτωση αδικαιολόγητης απόλυσης (άρθρο 30),
τις
δίκαιες και πρόσφορες συνθήκες εργασίας (άρθρο 31), την αναγνώριση και τον σεβασμό
του δικαιώματος πρόσβασης σε παροχές κοινωνικής ασφάλειας και κοινωνικές υπηρεσίες και, προκειμένου «να καταπολεμηθεί
ο κοινωνικός αποκλεισμός και η φτώχεια», το δικαίωμα «αξιοπρεπούς διαβίωσης σε
όλους όσους δεν διαθέτουν επαρκείς
PE524.750v01-00 4/10
PA\1012080EL.doc EL
πόρους»
(άρθρο 34), το δικαίωμα του ατόμου να έχει πρόσβαση στην πρόληψη σε θέματα υγείας
και να απολαύει ιατρικής περίθαλψης (άρθρο 35) και τον σεβασμό της πρόσβασης
στις
υπηρεσίες γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος (άρθρο 36)·
ΣΤ.
λαμβάνοντας υπόψη ότι η στρατηγική «Ευρώπη 2020» που προτάθηκε από την Επιτροπή
στις 3 Μαρτίου 2010 και εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 17ης Ιουνίου
2010 περιλαμβάνει μεταξύ των πέντε πρωταρχικών στόχων της που πρέπει να
επιτευχθούν έως
το
2020 τα ακόλουθα: απασχόληση για ποσοστό 75% των ανδρών και των γυναικών ηλικίας
20-64 ετών· μείωση του ποσοστού πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου σε λιγότερο
του 10% και ολοκλήρωση των σπουδών στην τριτοβάθμια ή αντίστοιχη εκπαίδευση για
τουλάχιστον το 40% των ενηλίκων ηλικίας 30-34 ετών· καθώς και μείωση
της
φτώχειας απομακρύνοντας τον κίνδυνο της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού για
τουλάχιστον 20 εκατομμύρια άτομα·
Ζ.
λαμβάνοντας υπόψη ότι στο ψήφισμά του της 21ης Νοεμβρίου 2013, το Κοινοβούλιο χαιρέτισε
την ανακοίνωση της Επιτροπής της 2ας Οκτωβρίου 2013 με τίτλο «Ενίσχυση της
κοινωνικής διάστασης της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης» και την πρότασή της
για κατάρτιση πίνακα αποτελεσμάτων για βασικούς δείκτες απασχόλησης και κοινωνικούς
δείκτες ο οποίος θα ενταχθεί στη διαδικασία μακροοικονομικών ανισορροπιών (9ΜΑ)
και στην κοινή έκθεση για την απασχόληση (ΚΕΑ), αλλά εξέφρασε τη λύπη του για το
γεγονός ότι οι εν λόγω δείκτες δεν επαρκούν για την εξασφάλιση ολοκληρωμένης
κάλυψης της κατάστασης απασχόλησης και της κοινωνικής κατάστασης στα κράτη μέλη
και της μεταξύ τους αλληλεπίδρασης· λαμβάνοντας υπόψη ότι το ψήφισμα του
Κοινοβουλίου τόνισε την ανάγκη να εξασφαλιστεί ότι η εν λόγω παρακολούθηση θα
αποσκοπεί στη μείωση των κοινωνικών αποκλίσεων μεταξύ των κρατών μελών·
Η.
λαμβάνοντας υπόψη ότι τα διαθέσιμα δεδομένα καταδεικνύουν ότι η πρόοδος που σημειώνεται
στις τέσσερις χώρες ως προς την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής «Ευρώπη
2020» μειώνεται με ταχείς ρυθμούς (βλέπε παράρτημα 1)·
1.
διαπιστώνει ότι τα θεσμικά όργανα της ΕΕ (η ΕΚΤ, η Επιτροπή και η Ευρωομάδα)
είναι πλήρως συνυπεύθυνα για τους όρους που επιβάλλονται στο πλαίσιο των
προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής, και, συνεπώς, για τις κοινωνικές τους
συνέπειες·
2.
εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι το Κοινοβούλιο βρέθηκε στο περιθώριο σε
όλα τα στάδια του εγχειρήματος: τόσο κατά το προπαρασκευαστικό στάδιο και κατά
το στάδιο ανάπτυξης των εντολών όσο και κατά την παρακολούθηση των
αποτελεσμάτων που επιτυγχάνονται από τα προγράμματα και τα συναφή μέτρα·
3.
εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι τα εν λόγω προγράμματα σχεδιάστηκαν
χωρίς καμία εκτίμηση των συνεπειών μέσω μελετών αντίκτυπου ή συντονισμού με την
Επιτροπή Απασχόλησης, την Επιτροπή Κοινωνικής Προστασίας, το Συμβούλιο «Απασχόληση,
Κοινωνική Πολιτική, Υγεία και Καταναλωτές» (EPSCO) ή τον Επίτροπο που είναι
αρμόδιος για θέματα απασχόλησης και κοινωνικών υποθέσεων· εκφράζει, επίσης, τη
λύπη του για το γεγονός ότι, παρά τις σημαντικές κοινωνικές επιπτώσεις, δεν ζητήθηκε
η γνώμη των συμβουλευτικών φορέων που έχουν θεσπιστεί από τη Συνθήκη, ιδίως της
Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ) και της Επιτροπής των Περιφερειών
(ΕτΠ)·
PA\1012080EL.doc
5/10 PE524.750v01-00
EL
Απασχόληση
4.
διαπιστώνει ότι οι πολιτικές προσαρμογής και οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στις
τέσσερις χώρες είχαν ως αποτέλεσμα δραματικά ποσοστά ανεργίας, ιστορικά υψηλά ποσοστά
απώλειας θέσεων εργασίας και υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας· επισημαίνει ότι
οι συνέπειες για τα ποσοστά απασχόλησης, ιδίως σε σχέση με τη βιωσιμότητα των
συστημάτων κοινωνικής προστασίας και συνταξιοδότησης, είναι ακόμα πιο σοβαρές,
διότι το χάσμα μεταξύ των στόχων της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» και της πραγματικότητας
διευρύνεται συνεχώς και με ταχείς ρυθμούς·
5.
διαπιστώνει με μεγάλη ανησυχία ότι οι νέοι είναι εκείνοι που πλήττονται από τα υψηλότερα
ποσοστά ανεργίας, με την κατάσταση σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου το σχετικό
ποσοστό υπερβαίνει το 50%, ή η Πορτογαλία και η Ιρλανδία, όπου υπερβαίνει το 30%,
να είναι απελπιστική· εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι ακόμα και εκείνοι
που κατορθώνουν να βρουν μια θέση εργασίας καταλήγουν συχνά να εργάζονται υπό επισφαλείς
συνθήκες ή με συμβάσεις μερικής απασχόλησης που καθιστούν δυσχερή την ανεξάρτητη
διαβίωσή τους·
6.
διαπιστώνει ότι οι πλέον ευπαθείς ομάδες –οι μακροχρόνια άνεργοι, οι γυναίκες,
οι διακινούμενοι εργαζόμενοι και τα άτομα με αναπηρία– έχουν πληγεί έντονα και παρουσιάζουν
υψηλότερα ποσοστά ανεργίας σε σχέση με τον εθνικό μέσο όρο·
7.
προειδοποιεί ότι αυτές οι τεράστιες αποκλίσεις, εάν δεν αντιμετωπιστούν, ιδίως
στην
περίπτωση
της νεότερης γενιάς, θα προκαλέσουν διαρθρωτικές ζημίες στην αγορά εργασίας των
τεσσάρων χωρών, θα περιορίσουν την ικανότητα των εν λόγω χωρών για ανάκαμψη, θα
προκαλέσουν τεράστια αναγκαστική μετανάστευση με πολύ σοβαρές επιπτώσεις ως
προς τη διαρροή εγκεφάλων και θα αυξήσουν τις επίμονες αποκλίσεις μεταξύ των
κρατών μελών που παρέχουν απασχόληση και εκείνων που παρέχουν φθηνό εργατικό
δυναμικό·
8.
υπενθυμίζει ότι η στρατηγική «Ευρώπη 2020» αναφέρει ορθώς ότι το αριθμητικό
στοιχείο το οποίο πρέπει να παρακολουθείται με προσοχή είναι το ποσοστό
απασχόλησης, το οποίο υποδεικνύει τη διαθεσιμότητα ανθρώπινων και οικονομικών
πόρων για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του οικονομικού και κοινωνικού
μοντέλου μας· εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι η επιβράδυνση της
φθίνουσας πορείας που ακολουθεί το ποσοστό ανεργίας συγχέεται με ανάκτηση των
θέσεων εργασίας που έχουν απολεσθεί·
υπενθυμίζει
ότι την τελευταία τετραετία οι απώλειες θέσεων εργασίας ανήλθαν σε 2 εκατομμύρια
στις τέσσερις χώρες, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 15% των υφιστάμενων
θέσεων εργασίας·
Φτώχεια
9.
εκφράζει την ανησυχία του διότι, μεταξύ των όρων για τη χορήγηση χρηματοδοτικής
συνδρομής, τα προγράμματα περιλαμβάνουν συστάσεις για συγκεκριμένες περικοπές
σε θεμελιώδεις τομείς που άπτονται της καταπολέμησης της φτώχειας, όπως οι
συντάξεις, οι βασικές υπηρεσίες, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και τα φάρμακα
για τη βασική προστασία των πλέον ευπαθών ομάδων· επισημαίνει το γεγονός ότι ο
κύριος αντίκτυπος των εν λόγω μέτρων θίγει τον αγώνα για την καταπολέμηση της
φτώχειας των παιδιών· PE524.750v01-00 6/10 PA\1012080EL.doc EL
10.
διαπιστώνει ότι από τα αριθμητικά στοιχεία και τις διάφορες μελέτες της
Επιτροπής καταδεικνύεται ότι μεταξύ του 2008 και του 2012 η ανισότητα όσον
αφορά την κατανομή του εισοδήματος αυξήθηκε στις τέσσερις χώρες και ότι οι
περικοπές των κοινωνικών παροχών και των επιδομάτων ανεργίας που προέκυψαν από
τα μέτρα λιτότητας, καθώς και οι μειώσεις στους μισθούς λόγω των διαρθρωτικών
μεταρρυθμίσεων, αυξάνουν τα επίπεδα της φτώχειας· σημειώνει, επίσης, ότι στην
έκθεση της Επιτροπής διαπιστώνονται σχετικά υψηλά επίπεδα φτώχειας των
εργαζομένων λόγω των χαμηλών κατώτατων μισθών που περικόπτονται ή παγώνουν ως
αποτέλεσμα των μέτρων λιτότητας·
11.
εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι το επίπεδο όσων απειλούνται από φτώχεια
ή κοινωνικό αποκλεισμό έχει αυξηθεί στις τέσσερις χώρες· επισημαίνει ότι τα
στοιχεία καταδεικνύουν ότι, μόνο κατά τα τρία τελευταία έτη, το ποσοστό όσων
απειλούνται από φτώχεια ή κοινωνικό αποκλεισμό έχει αυξηθεί σε ποσοστό 26% στην
Πορτογαλία και 15% στην Ιρλανδία· σημειώνει, επιπλέον, ότι πίσω από τα
στατιστικά αυτά στοιχεία κρύβεται μια πολύ σκληρότερη πραγματικότητα, που
συνίσταται στο ότι το χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕγχΠ συνεπάγεται επίσης
χαμηλότερο όριο της φτώχειας, το οποίο σημαίνει ότι σήμερα θεωρούμε ότι δεν
ζουν σε συνθήκες φτώχειας άνθρωποι που μέχρι προσφάτως χαρακτηρίζαμε φτωχούς·
12.
επικροτεί το γεγονός ότι, στις εν λόγω μελέτες, η Επιτροπή αναγνώρισε ότι μόνο
μια σημαντική αντιστροφή των σημερινών τάσεων θα καταστήσει εφικτή την επίτευξη
των στόχων της στρατηγικής «Ευρώπη 2020»·
13.
εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι, τουλάχιστον για την Ελλάδα, την
Ιρλανδία και την Πορτογαλία, τα προγράμματα περιλάμβαναν σειρά λεπτομερών όρων
σχετικά με τη μεταρρύθμιση του συστήματος υγείας και τις περικοπές των δαπανών
για την υγεία, παρά το γεγονός ότι το άρθρο 168 παράγραφος 7 της ΣΛΕΕ
απαγορεύει τέτοιου είδους παρεμβάσεις·
14.
υπενθυμίζει ότι το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει ήδη καταδικάσει τις περικοπές στο
δημόσιο συνταξιοδοτικό σύστημα της Ελλάδας, θεωρώντας ότι συνιστούν παράβαση
του άρθρου 12 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του 1961 και του άρθρου 4 του Πρωτοκόλλου
του, και δηλώνοντας ότι το γεγονός ότι οι επίμαχες διατάξεις της εγχώριας νομοθεσίας
αποσκοπούν στην εκπλήρωση των απαιτήσεων άλλων νομικών υποχρεώσεων δεν τις
εξαιρεί από το πεδίο εφαρμογής του Χάρτη1· διαπιστώνει ότι αυτό το δόγμα της προκειμένου
να εξασφαλίζεται η αξιοπρεπής διαβίωση των συνταξιούχων ισχύει εν γένει και για
τις τέσσερις χώρες και θα έπρεπε να είχε ληφθεί υπόψη·
15.
επισημαίνει, επιπλέον, ότι η 9ιεθνής Οργάνωση Εργασίας (9ΟΕ) άσκησε έντονη
κριτική στις ριζικές μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος κατά την
αξιολόγηση από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων της της εφαρμογής της σύμβασης
αριθ. 102 στην περίπτωση των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα, και ότι η ίδια
επικριτική παρατήρηση συμπεριελήφθη στην 29η ετήσια έκθεσή της το 2011·
υπενθυμίζει ότι η σύμβαση αριθ. 102 ισχύει εν γένει και για τις τέσσερις χώρες
και θα έπρεπε να έχει ληφθεί υπόψη·
1
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Κοινωνικών 9ικαιωμάτων, Απόφαση επί του παραδεκτού, 7
9εκεμβρίου 2012, καταγγελία αριθ. 78/2012, σ. 10. PA\1012080EL.doc 7/10 PE524.750v01-00 EL
Πρόωρη
εγκατάλειψη του σχολείου
16.
επικροτεί το γεγονός ότι τα ποσοστά των ατόμων που εγκαταλείπουν πρόωρα το
σχολείο βαίνουν μειούμενα και στις τέσσερις χώρες· διαπιστώνει, ωστόσο, ότι
αυτό εξηγείται εν μέρει από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι ως προς
την εξεύρεση θέσης εργασίας·
17.
επικροτεί το γεγονός ότι τα επίπεδα ολοκλήρωσης των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
σημειώνουν άνοδο και στις τέσσερις χώρες· διαπιστώνει, ωστόσο, ότι αυτό εξηγείται
εν μέρει από την ανάγκη των νέων να βελτιώσουν τις μελλοντικές τους ευκαιρίες
στην αγορά εργασίας·
Κοινωνικός
διάλογος
18.
εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι τα προγράμματα που επιβλήθηκαν στις
τέσσερις χώρες επιτρέπουν σε εταιρείες να απαλλάσσονται από τις υποχρεώσεις που
απορρέουν από τις συλλογικές συμβάσεις και να επανεξετάζουν τις κλαδικές
συμβάσεις, με άμεσες επιπτώσεις για τη δομή και τις αξίες των συλλογικών
διαπραγματεύσεων που προβλέπονται στα αντίστοιχα εθνικά συντάγματα· διαπιστώνει
ότι αυτό οδήγησε σε αίτημα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων της 9ΟΕ, στην
περίπτωση της Ελλάδας για επανέναρξη κοινωνικού διαλόγου και, στην περίπτωση
της Πορτογαλίας για ακύρωση ορισμένων νομοθετικών μέτρων από το Συνταγματικό
9ικαστήριο· τονίζει ότι αυτή η απαράδεκτη κατάσταση συνιστά συνέπεια των
περιορισμένων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που περιλαμβάνουν μόνο την απορρύθμιση
των εργασιακών σχέσεων και μισθολογικές περικοπές με κάθε κόστος, κάτι που
έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους γενικούς στόχους της ΕΕ και τις πολιτικές της
στρατηγικής «Ευρώπη 2020»·
Συστάσεις
19.
καλεί την Επιτροπή να εκπονήσει λεπτομερή μελέτη των κοινωνικών και οικονομικών
συνεπειών των προγραμμάτων προσαρμογής στις τέσσερις χώρες με σκοπό την πλήρη κατανόηση
τόσο της βραχυπρόθεσμης όσο και της μακροπρόθεσμης ζημίας στα συστήματα
κοινωνικής προστασίας, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη την καταπολέμηση της φτώχειας,
τη διατήρηση δέοντος κοινωνικού διαλόγου και την ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και
ασφάλειας στις εργασιακές σχέσεις· καλεί την Επιτροπή να αξιοποιήσει τους
συμβουλευτικούς φορείς της κατά την κατάρτιση της εν λόγω μελέτης, καθώς και τις
Επιτροπές Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας· προτείνει να ζητηθεί από την ΕΟΚΕ
η κατάρτιση ειδικής έκθεσης·
20.
καλεί την Επιτροπή να ζητήσει από τη 9ΟΕ και το Συμβούλιο της Ευρώπης να καταρτίσουν
εκθέσεις σχετικά με πιθανά διορθωτικά μέτρα και κίνητρα για τη διασφάλιση
πλήρους συμμόρφωσης με τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη και το Πρωτόκολλό του,
καθώς και με τις βασικές συμβάσεις της 9ΟΕ, δεδομένου ότι οι υποχρεώσεις που
απορρέουν από αυτές θίγονται από τα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής και τις
διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που ζητούνται από την τρόικα·
21.
καλεί την ΕΕ να παράσχει υποστήριξη, μετά την αξιολόγηση, μεταξύ άλλων μέσω της
παροχής χρηματοδοτικών πόρων, όπου απαιτείται, για την αποκατάσταση των
προτύπων κοινωνικής προστασίας και της προσπάθειας μείωσης της φτώχειας και για
την PE524.750v01-00 8/10 PA\1012080EL.doc
EL επανέναρξη του
κοινωνικού διαλόγου μέσω ενός σχεδίου κοινωνικής ανάκαμψης· καλεί την Επιτροπή,
την ΕΚΤ και την Ευρωομάδα να καταργήσουν σταδιακά τα έκτακτα μέτρα που έχουν
θεσπιστεί·
22.
ζητεί συμμόρφωση με τις προαναφερθείσες νομικές υποχρεώσεις που προβλέπονται στις
Συνθήκες και στον Χάρτη Θεμελιωδών 9ικαιωμάτων, καθώς η έλλειψη συμμόρφωσης συνιστά
παράβαση του πρωτογενούς δικαίου της ΕΕ·
23.
καλεί την ΕΕ να μην εφαρμόσει τέτοιου είδους θεσμικές και δημοσιονομικές λύσεις
στο μέλλον και να θεσπίσει μηχανισμούς που θα παρέχουν τη δυνατότητα στα
θεσμικά όργανα της ΕΕ να επιτύχουν τους κοινωνικούς στόχους και τις πολιτικές
που ορίζονται στις Συνθήκες, ιδίως εκείνες που σχετίζονται με τα ατομικά και τα
συλλογικά δικαιώματα όσων αντιμετωπίζουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο κοινωνικού
αποκλεισμού·
24.
καλεί την Επιτροπή και το Συμβούλιο να εξετάσουν με την ίδια προσοχή τις
κοινωνικές ανισορροπίες και να τις αντιμετωπίσουν, όπως ακριβώς κάνουν και σε
σχέση με τις μακροοικονομικές ανισορροπίες, και να θέσουν, για τον σκοπό αυτό,
το EPSCO και τις προτεραιότητές του επί ίσοις όροις με το ECOFIN και την
Ευρωομάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου